Søgemaskineoptimering målrettet Google

Når vi snakker om søgemaskineoptimering i Danmark, kan vi ikke undgå at snakke om Google. I Danmark er Google nemlig den mest benyttede søgemaskine, hvilket vil sige at søgemaskineoptimeringen af en hjemmeside bør målrettes Google. Faktisk er vi så glade for Google i Danmark, at Google er blevet et synonym for det at søge på internettet. Så glade, at det at ”google” faktisk er et officielt dansk ord.

Søgemaskineoptimering rammer bredt

Selvom at vi hos Blücher Media primært har fokus på at få din hjemmeside til at ranke i Google, vil du tit opleve at den SEO der udføres, også har effekt på dine placeringer i andre søgemaskiner. De større internationale søgemaskiner, har nemlig mange elementer i deres algoritmer tilfælles. Hovedforskellen søgemaskinerne imellem, er derfor mest af alt, hvordan de enkelte søgemaskiner vægter de forskellige elementer, som de kigger efter. SEO der bliver udført ordentligt, vil derfor som oftest øge din synlighed i Bing og andre søgemaskiner, selvom at Google har vores fulde fokus.

Vi har styr på Danmarks to største søgemaskiner

Udover at have styr på søgemaskineoptimering til Google, arbejder vi også specifikt med søgemaskineoptimering på danskernes næst mest benyttede søgemaskine, nemlig YouTube. Selvom at YouTube udelukkende søger blandt videoer uploadet på deres egen platform, opfatter rigtig mange danskere nemlig YouTube som en søgemaskine. Og medtager man YouTube som en søgemaskine, og ikke blot et katalog, er YouTube faktisk mere benyttet end eksempelvis Bing og Yahoo. Lige netop SEO på Youtube adskiller sig meget fra anden form for SEO, da YouTube har en lang række rankingparametre, som man ikke finder hos andre søgemaskiner. Læs meget mere om søgemaskineoptimering målrettet YouTube på vores underside om Video SEO.